מצעד הספרים תשע"ו

מצעד הספרים תשע"ו 2


מהלך העבודה עם הספר שכל מורה בחרה

1.      טרום קריאה עלפי כותרת ואיורים הכריכה

א.      המורה כותבת את שם הספר, עוברת בין התלמידים מראה להם את האיורים על כריכת הספר, בכיתות גבוהות אפשר להקריא גם את תקציר הספר.

ב.      משימת כתיבה: שערו, חשבו וכתבו על מה יסופר בספר. שומעים 2- 3 תלמידים. רצוי לנצל את המשך השיעור לשפור כתיבה.

2.      הקראת הספר לתלמידים – המורה מקריאה קטע או פרק (תלוי באורך הפרק), מתייחסת תוך כדי קריאה : לרקע של הספור ( מקום, זמן, דמויות), כותבים במחברת עברית פרטים המיוחסים לדמויות, ורצוי לציין מספר עמוד בספר, הבעיה / בעיות מרכזיות, פתרון – מאפייני העלילה. איורים שבספר.

מילים חדשות / ביטויים שהספר מזמן, ומסרים ולקחים.

משימות כתיבה  - הבעת  דעה על אירוע, התנהגות של דמות בספר

                         המשך של הספר, סיום אחר לספר......

מהלך הקראת הספר חשוב שיהיה ממוקד בזמן.

 3 .בסיום הקריאה הפקת תוצר סופי אותו מעצבים בכיתה מצלמים ושולחים לכרמלה עם תיאור קצר של מהלך העבודה בכיתה.

 הרחבה – התייחסות לסופר /ת וספרים נוספים שכתב.

 

תאריך ההצבעה למצעד הספרים יפורסם בקרוב.                     

מזכירה לכולם אני נמצאת בספריה בימים א – ד בהפסקה הגדולה

ביום א – שעור 3     יום ב – שעור 6     יום ג – שעור 3

 

                                                             קריאה מהנה

                                                                            כרמלה

      





מצעד הספרים - תשע"ו


Comments